preskoči na sadržaj

Obrtničko-industrijska škola Županja

Login
Kalendar
« Ožujak 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
26 27 28 29 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
1 2 3 4 5 6 7
Prikazani događaji

Brojač posjeta
Ispis statistike od 30. 8. 2013.

Ukupno: 137012
Ovaj mjesec: 1250
Danas: 7
Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
8.rujna - Međunarodni dan pismenosti
Autor: Katarina Nol, 8. 9. 2021.

U vrijeme kada moramo iznova izmisliti svijet nade, pismenost je važnija nego ikad. Na ovaj Međunarodni dan, pozivam sve one koji su uključeni u obrazovanje da udvostruče svoja ulaganja i mobiliziraju sve svoje resurse kako bi oslobodili potencijal svakog pojedinca u službi zajedničkog svijeta.

– Audrey Azoulay, generalna direktorica UNESCO-a, povodom Međunarodnog dana pismenosti


"Kako se definira pismena osoba? Prema metodologiji korištenoj u Popisu stanovništva, kućanstava i stanova u Republici Hrvatskoj 2011. godine, pismenom se smatra osoba koja može s razumijevanjem pročitati i napisati kratak, jednostavan sastavak o svome svakidašnjem životu, bez obzira na to na kojem jeziku ili pismu osoba čita odnosno piše."

Pismenost je temeljno ljudsko pravo kao i temelj za cjeloživotno učenje, a podrazumijeva poznavanje pisama, umijeće čitanja i pisanja. Sjetimo se da je pismo oduvijek bilo osnovno obilježje svake civilizacije. Iako se starost pisanih izvora procjenjuje na više od 5 tisuća godina, u svijetu je trenutno oko 774 milijuna nepismenih osoba ili 16 % stanovništva starijeg od 15 godina, što znači da je svaka deveta osoba nepismena. Najviše nepismenih je u Indiji, 28 milijuna. Trenutno 57 milijuna djece ne ide u školu. Od ukupnog broja nepismenih dvije trećine čine mlade djevojke i žene iz nerazvijenih zemalja (Indija, Pakistan, Etiopija, Bangladeš, Tanzanija). Najmanja stopa pismenosti je u Maliju i Burkini Faso, oko 23 % . Podatci s posljednjega popisa stanovništva pokazuju da je danas u Republici Hrvatskoj manje od 1 % nepismenih osoba starijih od 10 godina, što je brojka od oko 30 tisuća osoba starijih od 10 godina.

Pismenost može biti prozna, dokumentacijska i računalna, a sve to čini funkcionalnu pismenost. Medijska pismenost postaje važna za podučavanje u školama. Ubrzan razvoj tehnologije nameće nam informacijsku pismenost. Za uspješno snalaženje u obiteljskome i poslovnome životu potrebna nam je i financijska pismenost.

Današnji je dan prilika da se upozori na nepismenost kao globalni problem.

Ne zaboravimo da je pisana riječ oduvijek povezivala ljude iz prošlog, sadašnjeg i budućeg vremena u jedinstveno čovječanstvo.



Izvor: https://www.dzs.hr/hrv/important/Interesting/pismenost.htm?fbclid=IwAR0pORC529lBff49T_G5vZ13o9JI004RfvOhGrCkBnDLeT4c3rWf2mX7J3s


[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju