Smjerovi/zanimanja

U Obrtničko-industrijskoj školi obrazovanje traje tri i četiri godine.

Četverogodišnja zanimanja

ekonomist i poljoprivredni tehničar – fitofarmaceut

Trogodišnja zanimanja

automehaničar JMO, bravar, CNC operater, elektroinstalater, elektromehaničar, frizer JMO, kuhar/konobar JMO,  pediker JMO,  vodoinstalater JMO

Pomoćna zanimanja

pomoćni bravar, pomoćni cvjećar, pomoćni kuhar/slastičar TES

Smjerovi/zanimanja

Smjerovi/zanimanja

Smjerovi/zanimanja

Četverogodišnji smjerovi/zanimanja

Ekonomist

trajanje: 4 godine

Što ću naučiti?

Ako si sklon radu s ljudima i imaš razvijene komunikacijske i prezentacijske vještine, onda je zanimanje ekonomist pravo za tebe.

Kao budući ekonomist radit ćeš na poslovima knjigovodstva, ekonomske propagande, računovodstveno-financijskim poslovima, poslovima trgovine, turizma i sl.

Možeš raditi i u bankama, osiguranju, turizmu, različitim državnim institucijama, a možeš se baviti i privatnim poduzetništvom.

Kako bi se izbjegle pogreške u radu s podatcima, od ekonomista se očekuje preciznost, sistematičnost, ažurnost i odgovornost.

Uglavnom radi u uredu, često odlazi na poslovne sastanke, seminare, konferencije i sl. Školovanje pruža odlazak na državnu maturu i nastavak obrazovanja na fakultetima.

Poljoprivredni tehničar – fitofarmaceut

trajanje: 4 godine

Što ću naučiti?

Usvojit ću znanja o bolestima, štetnicima i korovima koji u uzgoju bilja čine velike štete i smanjuju prirod. Naučit ću kako primijeniti najučinkovitije metode u zaštiti bilja. Upoznat ću se s vrstama najsuvremenijih kemijskih sredstava koja se koriste u zaštiti bilja te uvježbati njihovu pravilnu i pravovremenu primjenu u poljoprivrednoj proizvodnji.

Nakon završetka školovanja mogu se zaposliti u poljoprivrednoj apoteci, u rasadniku, sjemenarstvu, tvornici sredstava za zaštitu bilja.

Školovanje pruža odlazak na državnu maturu i nastavak obrazovanja na fakultetima.

Smjerovi/zanimanja

Trogodišnji smjerovi/zanimanja

Automehaničar

trajanje: 3 godine

Što ću naučiti?

Voliš automobile? Poznaješ sve njihove rezervne dijelove? Imaš spretne ruke?

Ako su tvoji odgovori na prethodna pitanja potvrdni, zanimanje automehaničara je pravo zanimanje za tebe.

Automehaničar popravlja i održava motorna vozila u servisnim i remontnim radionicama, servisima proizvođača automobila i u obrtničkim radionicama. Glavni poslovi automehaničara su održavanje, popravci pojedinih sklopova i motora s unutarnjim izgaranjem i sustavom prijenosa snage te generalni remonti vozila.

Bravar

trajanje: 3 godine

Što ću naučiti?

Bravari izrađuju dijelove metalnih konstrukcija, obrađuju limove, metalne profile i cijevi te izvode razne montažne radove na građevinskim objektima. Završni proizvodi bravarskog posla jesu: ograde, metalni prozori i vrata, metalni namještaj, dijelovi postrojenja. Bravari koji su zaposleni kod obrtnika ili imaju vlastiti obrt izrađuju maloserijske metalne predmete ili dijelove sklopova.
Ovisno o vrsti završnog proizvoda, bravari obavljaju ove radne operacije: zacrtavaju, ručno ili strojno režu, ravnaju, turpijaju, ručno ili strojno savijaju, bruse, kuju, buše, ručno ili strojno narezuju navoje, vare postupkom elektrozavarivanja, montiraju sklopove, oštre različite alate, boje temeljnom bojom. U radu upotrebljavaju raznovrstan alat i strojeve – čekiće razne težine, pilu za željezo, turpije, metar, pomično zacrtkano mjerilo, mikrometar, kutomjer, ručnu električnu bušilicu, stubnu električnu brusilicu, stroj za rezanje čeličnih profila, stroj za savijanje limova i elektroaparate za zavarivanje i točkasto zavarivanje.

CNC operater/operaterka

trajanje: 3 godine

Što ću naučiti?

Znaš li da je CNC operater/operaterka jedno od traženijih zanimanje i da te, ako odabereš to zanimanje, čekaju siguran posao i stabilna primanja?

CNC operater radi u tvrtkama strojne obrade, u pogonima održavanja i proizvodnje strojnih dijelova i uređaja. Ovim zanimanjem steći ćeš kompetencije za samostalno obavljanje poslova i zadataka rukovanja klasičnim i numerički upravljanim alatnim strojevima u proizvodnji kao i u izradi strojnih dijelova pri remontu strojeva i uređaja. Radit ćeš na upravljačkim računalima i na numerički kontroliranim strojevima.

Za sve proračune, skiciranje i crteže koristit ćeš suvremene računalne programe, pogotovo one vezane za crtanje na računalu.

Elektroinstalater

trajanje: 3 godine

Što ću naučiti?

Želiš postati elektroinstalater? Upiši se!

Elektroinstalater postavlja, ispituje, stavlja u pogon i održava niskonaponske instalacije i postrojenja za raspodjelu električne energije, antenske i komunikacijske instalacije, uzemljenja i gromobrane te postrojenja za izjednačavanje potencijala, rasvjetnih uređaja i rezervnih izvora električne energije.

Ovo zanimanje je deficitarno, a kao budući elektroinstalater možeš raditi u obrtima, poduzećima, industrijskim pogonima te trgovinama elektromaterijalom.

Ako položiš majstorski ispit za elektroinstalatera, možeš otvoriti i vlastiti obrt.

Elektromehaničar

trajanje: 3 godine

Što ću naučiti?

Elektromehaničari izrađuju i montiraju dijelove za elektrouređaje – kućanske aparate i druge električne strojeve. Oni ispituju ispravnost elektroničkih sklopova te održavaju i popravljaju elektrotehničke kućanske aparate.

Kao budući elektromehaničar možeš se zaposliti u industrijskim postrojenjima i u privatnim i uslužnim obrtima koji se bave popravcima električnih uređaja i aparata.

Također, možeš raditi i u ustanovama poput škola, domova, bolnica i velikih tvrtki na održavanju električnih strojeva i postrojenja.

Ako položiš majstorski ispit za elektromehaničara, možeš otvoriti i vlastiti obrt.

Frizer

trajanje: 3 godine

Što ću naučiti?

Ako si kreativna, komunikativna i ljubazna osoba s izraženim smislom za estetiku, onda je zanimanje frizer pravi odabir za tebe.

Frizer pruža usluge oblikovanja i njege kose te uređivanje brade i brkova klijenata. Također, pruža usluge bojenja trepavica i obrva, a ponekad i dekorativnog šminkanja. Frizer njeguje i uređuje kosu klijenata sljedećim postupcima: pranjem, šišanjem, bojenjem, kovrčanjem i oblikovanjem.

Prije početka tretmana s klijentom dogovara željenu frizuru.  Kao budući frizer trebaš neprestano pratiti novosti i modne trendove u frizerskoj djelatnosti u zemlji i inozemstvu kako bi unaprijedio svoju ponudu.

Zapošljava se uglavnom u frizerskim salonima, ali može raditi i na televiziji, filmu ili kazalištu.

Konobar

trajanje: 3 godine

Što ću naučiti?

Riječ je o zanimljivom i dinamičnom poslu koji nudi široke mogućnosti zaposlenja u Hrvatskoj. Upiši se!

Uz osnovni posao posluživanja hrane i pića, konobar mora biti brz, ali oprezan, imati dobro pamćenje, biti komunikativan, nasmiješen i uvijek otvoren.

Konobari su vrlo često prva lica koja gosti ugledaju i na njih ostavljaju vrlo važan prvi dojam. Poslovi konobara razlikuju se ovisno o tome gdje je konobar zaposlen. Samim time je i opis poslova konobara na različitim mjestima drugačiji te ovisi o uslugama koje se pružaju i o organizaciji rada u ugostiteljskim objektima.

Kao budući konobar možeš se zaposliti u raznim ugostiteljskim objektima, kao što su restorani, kavane, gostionice, hoteli, lječilišta i sl.

Kuhar

trajanje: 3 godine

Što ću naučiti?

Upiši ovo ugostiteljsko zanimanje i  imat ćeš sigurnu zaradu.

Kuharski posao sastoji se u pripremanju svih vrsta toplih i hladnih jela.

Kuhari koji u restoranima pripremaju jela po narudžbi moraju znati pripremiti brojna jela, a katkad i vrlo rijetke i komplicirane specijalitete. Vrlo je važno da ta jela – osim što trebaju biti vrlo ukusna – moraju biti i atraktivno prezentirana i poslužena.

Kuhari se mogu zaposliti u različitim ugostiteljskim objektima i to posebno za vrijeme turističke sezone, u turistički razvijenim područjima. Iskusni kuhari, koji uz to imaju i položen majstorski ispit, traženi su i u pravilu, dobro plaćeni.

Vodoinstalater

trajanje: 3 godine

Što ću naučiti?

Želiš postati vodoinstalater? Upiši se u ovo zanimanje i budi sam svoj šef!

Vodoinstalater u radionici izrađuje i priprema elemente instalacije i uređaja za ugradnju, obavlja pripremne radove na objektu za izvođenje vodovodnih instalacija te poslove montaže i priključivanje sustava za pripremu tople vode, solarnih sustava, dezinfekcije mreže i spajanja cjevovoda za odvod otpadne vode.

Kao budući vodoinstalater možeš se zaposliti u industriji, obrtu te u građevinskim i vodoprivrednim poduzećima.

Ako položiš majstorski ispit, možeš otvoriti i vlastiti obrt.

Smjerovi/zanimanja

Pomoćni smjerovi/zanimanja

Pomoćni bravar

trajanje: 3 godine

Što ću naučiti?

Zanimanje pomoćni bravar namijenjeno je učenicima koji su osnovnu školu završili po prilagođenom ili posebnom programu.

Pomoćni bravar je dio tima bravarske radionice u kojoj radi pomoćne poslove vezane za proizvodnju bravarskih proizvoda (raznolike ograde, dijelovi vrtnog namještaja, uredski namještaj, stalci i sl.) uz nadzor kvalificiranog radnika.

Može se zaposliti u bravarskim radionicama (samostalnim ili unutar većeg poduzeća), radionicama u kojima se izrađuje PVC-stolarija, aluminijska stolarija, tvornice namještaja i sl.

Pomoćni cvjećar

trajanje: 3 godine

Što ću naučiti?

Zanimanje pomoćni cvjećar  namijenjeno je učenicima koji su osnovnu školu završili po prilagođenom ili posebnom programu.

Pomoćni cvjećar obavlja jednostavnije radne operacije pri razmnožavanju, uzgoju i njezi cvijeća, lončanica i sukulenata u rasadniku, plasteniku, stakleniku ili na otvorenom kao i pomoćne poslove u cvjećarnici uz nadzor kvalificiranog radnika. Školovanje za pomoćnog cvjećara preporučuje se onima koji vole prirodu i cvijeće.

Pomoćni kuhar/slastičar

trajanje: 3 godine

Što ću naučiti?

Zanimanje pomoćni kuhar i slastičar namijenjeno je učenicima koji su osnovnu školu završili po prilagođenom ili posebnom programu.

Pomoćni kuhar i slastičar obavlja različite pomoćne poslove u kuhinjama i restoranima različitih ugostiteljskih objekata. Potrebno je pomagati u pripremi i gotovljenju jednostavnih jela, slastica i priloga.

Zašto je važno strukovno obrazovanje?

Strukovno obrazovanje igra ključnu ulogu u modernom obrazovnom sustavu, pružajući učenicima specifična znanja i vještine potrebne za obavljanje različitih zanimanja. Dok se akademsko obrazovanje često fokusira na teorijsko znanje, strukovno obrazovanje nudi praktične i tehničke vještine koje su odmah primjenjive na tržištu rada.

 

Nekoliko razloga

zašto je strukovno obrazovanje važno:

Priprema za specifična zanimanja

Strukovno obrazovanje je usmjereno na specifična zanimanja i industrije. Učenici stječu direktno relevantne vještine i znanja koja su potrebna za obavljanje određenog posla, što im omogućuje da brzo uđu na tržište rada i budu produktivni.

Brza integracija na tržište rada

Zahvaljujući fokusiranom učenju i praktičnom iskustvu, učenici strukovnih škola često mogu brže naći zaposlenje u svojoj struci. Poslodavci cijene praktično iskustvo i specifične vještine koje ovi učenici donose, što povećava njihove šanse za zapošljavanje.

Smanjenje nezaposlenosti

Strukovno obrazovanje može značajno doprinijeti smanjenju nezaposlenosti, posebno među mladima. Kroz programe koji su usklađeni s potrebama tržišta rada, učenici stječu tražene vještine, što povećava njihovu zaposlenost i pomaže u popunjavanju praznina u radnoj snazi.

Povećanje ekonomskog razvoja

Strukovno obrazovanje doprinosi ekonomskom razvoju zemlje. Kvalificirana radna snaga je temelj za rast i konkurentnost industrija. Kada učenici steknu potrebne vještine, oni mogu odmah pridonijeti produktivnosti i inovacijama u svojim sektorima.

Praktično iskustvo

Jedna od najvećih prednosti strukovnog obrazovanja je praktično iskustvo koje učenici stječu tijekom školovanja. Radionice, laboratorijski rad, te prakse u stvarnim radnim okruženjima omogućuju učenicima da primijene naučeno u praksi, što je neprocjenjivo za njihovo profesionalno sazrijevanje.

Fleksibilnost i različiti putovi obrazovanja

Strukovno obrazovanje nudi fleksibilnost u obrazovanju, pružajući različite putove za učenike. Nakon završetka strukovne škole, učenici mogu odmah početi raditi ili nastaviti s dodatnim obrazovanjem i specijalizacijama. To im omogućuje da prilagode svoje obrazovanje svojim interesima i potrebama.

Razvoj specifičnih vještina

Strukovno obrazovanje omogućuje učenicima razvoj specifičnih tehničkih vještina koje su potrebne u određenim industrijama, poput mehanike, električarstva, ugostiteljstva, informatike, zdravstva i mnogih drugih. Ove vještine su često vrlo specifične i zahtijevaju praktičnu nastavu koju nudi strukovno obrazovanje.

Podrška lokalnim zajednicama

Strukovno obrazovanje također podržava lokalne zajednice osiguravajući kvalificirane radnike za lokalne poslove. To doprinosi razvoju lokalne ekonomije i stabilnosti zajednice, pružajući lokalnim poslodavcima radnu snagu koja im je potrebna.

Zaključak

Zaključak

Strukovno obrazovanje je od presudne važnosti za učenike, poslodavce i društvo u cjelini. Omogućuje brzu integraciju učenika na tržište rada, smanjuje nezaposlenost, podržava ekonomski razvoj i pruža praktične vještine koje su odmah primjenjive. Strukovnim obrazovanjem učenici stječu specifična znanja i iskustva koja ih pripremaju za uspješne karijere u raznim industrijama, čineći ih vrijednim članovima radne snage i društva.

Zašto?

Zašto upisati strukovnu školu?

Z

Radiš što voliš, i pri tome se zabavljaš

Većina učenika koja upiše srednju strukovnu školu već zna što želi raditi u životu, a nema bolje kombinacije nego kad radiš ono što voliš. Čak i ako prvi posao nije baš ono što želiš, potražnja za nekim zanimanjima je toliko velika da se vrlo lako možeš prebaciti na ono što želiš nakon nekog vremena.

Z

Učiš konkretne stvari i usavršavaš se tijekom školovanja

Umjesto da učiš općenito, ovdje ćeš učiti konkretno. Već od prve godine kreću stručni predmeti kojima ćeš brusiti svoje znanje, a praktičnim primjerima i odrađivanjem praksi ćeš do kraja školovanja biti samostalan za započeti vlastiti posao. Naravno, učenje je cjeloživotni proces, ali nakon strukovne škole možeš slobodno nastaviti svojim putem, tko zna, možda u tebi čuči novi Mate Rimac.

Z

Strukovna škola nije prepreka za fakultet

Iako mnogi misle da nakon trogodišnje ili strukovne škole ne možeš upisati fakultet, nije tako. Mnogim poticajima obrtničkih komora i udruga učenici strukovnih i trogodišnjih škola imaju mogućnost upisa na fakultet zajedno sa svojim vršnjacima iz gimnazija i ostalih škola. Ovisno o završenoj školi, oni s trogodišnjom školom mogu upisati i završiti i 4. razred prije upisa na fakultet te tako steći isti status kao i oni sa završenom četverogodišnjom školom. To mogu napraviti i nakon školovanja, uz posao. Sve ovisi o odabranom programu i ustanovi, ali trogodišnja škola svakako nije prepreka za upis fakulteta, ako se jednoga dana na to odlučiš.

Z

Ne tražiš posao, nego poslodavci traže tebe

Puno poslodavaca traži strukovne radnike već po srednjim školama, organiziraju se radionice, dani otvorenih vrata, a nerijetko nude i stimulaciju da najbolji učenici dođu raditi baš za njih. Puno poslova, poput bravara ili CNC operatera, usmenom predajom i preporukom nađu posao koji ih čeka čim dobiju svjedodžbu.

Komentar Borisa Jokića o strukovnim školama

– Škola treba biti takva da uključuje rad, da uključuje to da se ljudi se zaprljaju, da mladi ljudi rade sa svojim rukama, da vide, oprostite što ću tako reći, crno ispod noktiju, jer je to isto tako dio života i to je isto tako dio rada. Izbacili smo predmet koji se zove domaćinstvo, gdje su učenici mogli nešto praktično raditi. Izbacili smo neke stvari koje su vrlo važne, i za pojedince i za društvo, poput prve pomoći, iz škole. Sve to smo zamijenili idejom da škola mora biti kao preslika akademske zajednice, da školu čini samo isključivo učenje činjenica i reprodukcija tih činjenica. Takvo ponašanje i takvo razmišljanje je izrazito provincijalno, kaže Jokić.

O nama

Naša priča

Jedna od najznačajnijih prekretnica i pokretnica u životu svakoga čovjeka je škola. Škola je dio stvarnoga života, iskustvenog učenja, sazrijevanja i odrastanja učenika. Središte je socijalizacije u modernome društvu, odnosno društvo u malom. U školi se uče najvažnija životna pravila. Stečena znanja i vještine zajednička su vrijednost i korist cijele zajednice. Za Županju i županjski kraj bio je važan 30. travanj 1993. godine kada je s radom započela Obrtničko-industrijska škola.

učenici

Djelatnici

stručni suradnici

Smjerovi/zanimanja

Što kažu naši učenici?

Što kažu naši učenici?

Obrtničko-industrijska škola mi nudi konkretne i praktične vještine koje se mogu brzo primijeniti na tržištu rada. Volim raditi rukama i uživam u popravljanju stvari. Ova škola mi je bila idealan izbor.

Jure Matić

bravar

Neke vještine su uvijek tražene pa će mi ova škola pružiti sigurnost da ću uvijek imati posao. Poslije završene škole posao me već čeka. 

Mateo Šokić

CNC operater

Strukovna škola

Strukovna škola

Četverogodišnji programi obrazovanja

Strukovni četverogodišnji programi obrazovanja usmjereni su na pripremanje učenika za rad u određenom području. Zadaća ovih strukovnih škola jest osigurati dobro opće i stručno obrazovanje iz određenog područja kako bi osposobile učenika za obavljanje poslova određenog (prvog) zanimanja, odnosno nastavka obrazovanja na studiju. U ovim školama se uče općeobrazovni predmeti i posebni strukovni sadržaji za pojedina strukovna područja te se pohađa praktična nastava. Strukovni predmeti i praktična nastava ovise o vrsti škole tj. o zanimanju. Srednje obrazovanje učenika u strukovnim četverogodišnjim programima obrazovanja završava izradom i obranom završnoga rada u organizaciji i provedbi škole. Učenici polažu ispite državne mature samo ukoliko planiraju nastaviti svoje obrazovanje na studiju.

Trogodišnji programi obrazovanja

Trogodišnji programi obrazovanja pripremaju učenike za rad u industriji, gospodarstvu i obrtništvu pa postoje programi za zanimanja u industriji i gospodarstvu (tzv. industrijska zanimanja) i programi za zanimanja u obrtništvu (tzv. obrtnička zanimanja).

Osnovna zadaća industrijskih i srodnih programa jest pripremiti učenike za rad u određenom zanimanju te im omogućiti brzo uključivanje na tržište rada. Industrijski model obrazovanja (IG) podrazumijeva izvođenje teorijske i praktične nastave u školskim učionicama, školskim radionicama i industrijskim pogonima. Na kraju školovanja učenici polažu završni ispit i stječu srednju stručnu spremu i određeno zanimanje.

JMO

Važno je naglasiti da se u obrtničkim programima obrazovanje odvija po jedinstvenom modelu obrazovanja (JMO) pri čemu je teorijska nastava odvojena od praktičnog rada i praktične nastave. Za upis u ove programe obrazovanja potrebno je sklopiti ugovor o naukovanju. Ugovor se sklapa s obrtnikom koji za to ima odobrenje Upravnog odbora Hrvatske obrtničke komore. Općeobrazovni i strukovno-teorijski dio programa izvodi se u školi, a praktični dio naukovanja u obrtničkoj radionici. Na kraju naukovanja naučnici polažu pomoćnički ispit i stječu pomoćničko zvanje, a uz to mogu polagati i završni ispit ukoliko su savladali općeobrazovne predmete. Naučnici koji polože završni ispit, stječu srednju stručnu spremu. Nastavak obrazovanja moguć je u tehničkim školama ili u stjecanju majstorskih zvanja i to nakon dvije godine radnog iskustva u zanimanju. Kako je već spomenuto, obrazovni programi u obrtništvu traju tri godine osim za zanimanje kozmetičara, koje može trajati i tri i četiri godine.

WorldSkills Croatia 2024.

WorldSkills Croatia 2024. - Kuharstvo

Učenik Branko Vlahović osvojio je 3. mjesto u disciplini Pomoćni kuhar i slastičar, a učenica Ema Mijić osvojila je 6. mjesto u disciplini Kuharstvo. Mentorica Ivana Milaković.

WorldSkills Croatia 2024. - Agro

Učenik Eugen Ljubičić osvojio je 3. mjesto na Državnom natjecanju u disciplini Agro. Mentorica Verica Vestić.

Geografija

Na županijskom natjecanju iz geografije najbolji plasman ostvarila je Lucija Baotić 2.b, koja je osvojila 3. mjesto u B kategoriji. U A kategoriji najuspješnija je bila Andrea Čolić 1.b, koja je osvojila 5. mjesto. Mentor Davor Relja.

LiDraNo

Na županijskom LiDraNu 2024. učenice naše škole s radijskom emisijom pod nazivom Rodna ravnopravnost i ostvarile su 2. mjesto Mentorica Katarina Nol.

Skip to content